Lyonin vaihto on päättynyt, mutta blogi jatkuu aina vaan.

torstai 18. maaliskuuta 2010

Pitkä tauko

Edellisestä entrystä vierähtikin 2 minuuttia ja sitä edellisestä melkein 3 viikkoa. Ei ollut tarkoitus, mutta toisaalta mä saan tehdä blogillani mitä haluan.

Vaihtopesti on hyvin yli puolenvälin, puoli vuotta takana ja kolme kuukautta edessä. Ei näitä mietteitä oikein yhteen blogientryyn voi laittaa. Olen aivan äärettömän iloinen siitä että lähdin. Opiskelu ja elämä on tietysti ollut aivan toista mitä luulin. Itseasiassa kaikista parasta olisi pystyä nyt tekemään toinen lukukauden mittainen vaihto parin vuoden päästä, kun tietää vähän mitä odottaa ja mitä ei. Tai en tiedä.

Olen melkolailla pelkästään soittanut ja elänyt konservatoriolle. Tämä on ollut mielestäni oikea ratkaisu, ja Turussa katsotaan sitten 31.5. mitä täällä on opittu. Hollannin pruuvit oli ilmeisesti sopupeli. Vaikea sanoa tietysti, mutta vähän sellainen maku siitä jäi. Minulla ei ole kauheasti sitä vastaan että puljataan ja diilataan, mutta tehkää se perkele sentään avoimesti. Minä en halua maksaa montaa sataa euroa osallistuakseni koesoittoon joissa en edes voi pärjätä.

Muutenkin täällä alkaa pikkuhiljaa keikkarintamakin aueta- olen viikonloppuna lähdössä Dijoniin vaskikymmenikön kanssa ja muutaman viikon päästä Toulousen lähellä olevaan pikkukaupunkiin tuurauskeikalle. Siellä on yhden luokkakaverin paikka mutta Bastien taas sai keikan ymmärtääkseni Pariisin oopperasta niin minä menen sitten Toulouseen.

On paitsi mukavaa että saa keikkoja, myös aikamoista luottoa ja osoitus siitä, että edistytty on. Täällä nimittäin on valinnanvaraa tuubisteista. Suomessa meitä keikkaa heittäviä tuubisteja on 4-5. Täällä pelkästään Melin tuubaluokalla on 10 ihmistä jotka on kaikki melko kovia äijiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti