Lyonin vaihto on päättynyt, mutta blogi jatkuu aina vaan.

keskiviikko 23. syyskuuta 2009

KSS- ongelma

Vietän nyt viimeistä yötä hostellissa. Huoneessa on paha KSS- ongelma. KSS (kuorsaava saksalainen sik... setä) asuu minun alapuolellani ja pitää koko huonetta pahan kuorsausongelman vallassa. Sedän olemus (+50 v) nuorisohostellissa on jo sinällään vähän outoa, mutta.

Koko meidän dormitorio on ihmisiä jotka käyvät koulua ja etsivät asuntoa, eli joiden pitää herätä aamulla ja tehdä yhteiskunnalle tuottavia ja hyödyllisiä asioita. KSS aiheuttaa sen, että kukaan ei öisin nuku. Rodolfo (joka opiskelee lääketiedettä) meinasi jo antaa sedälle sukkasaippuaa viime yönä, mutta saatiin kimpassa pideltyä väkivallantekoa tapahtumasta. Rodolfon kun pitää olla Lyon 3èmessa kello 8 alkavalla luennolla, ja kello 1:30 kuorsaamaan alkava KSS ei ole yhteensopiva tämän suunnitelman kanssa.

Sedän uniapnea on sitä luokkaa, että Suomessa jo pelkästään sen perustellla voisi varmaankin anoa työkyvyttömyyseläkettä. Jopa minä heräsin sedän jyristelyyn, ja minä olen yleensä hyvinkin se viimeinen joka herää aamulla/yöllä yhtään mihinkään.

Setä aloittaa myös mölyämisensä salakavalasti sen jälkeen kun ihmiset ovat menneet nukkumaan eli yleensä klo 1. Jos en olisi viimeistä yötä tässä rotanloukussa, niin suhtautumiseni setään olisi ehkä vielä pykälää jyrkempää.

Huomenna minä muutan ja huomenna alkaa lakko metrossa. En oikein tiedä mitä tapahtuu, mutta oletettavasti ensimmäisessä vaiheessa vuoroväliä harvennetaan. Maidontuottajat jo protestoivat departementin pihalla kaataen maitoa maahan (minkä voisi kuvitella olevan keskipaha ekokatastrofi) koska minun ymmärtääkseni kurrimaidon rasvaprosenttia on pienennetty. Voi olla että olen väärinymmärtänyt lehdet. Tai sitten se on ihan hyvä syy.

1 kommentti: